Балансування дисків та коліс

Балансування дисків та коліс

Виконане правильно та вчасно балансування дисків та самих коліс у зборі з шинами обов'язково має бути присутнє при кваліфікованому обслуговуванні автомобілів. Збалансовані колеса створюють не тільки комфортну їзду автомобіля, але й досягається більш тривалий термін експлуатації різних вузлів та деталей підвіски та ходової частини автомобілів. Якщо процедура балансування виконана грамотно, то колеса завжди обертатимуться, плавно зменшуючи при цьому під час руху машини ударні навантаження на колесні диски.
  При розбалансуванні коліс виникають ударні биття, що негативно впливають на маточини та інші деталі ходової частини машини. Величина цих биття може досягати значної сили. Наприклад, якщо взяти колесо 14 дюймів з розбалансуванням в 20 грамів, то при 100 кілометровій швидкості ударна сила буде відповідати металевій балці вагою три кілограми, яка завдає ударів по колесу з частотою 800 разів на хвилину.
  Балансування коліс автомобіля повинно проводитися регулярно і в обов'язковому порядку, якщо було здійснено грубий наїзд колесом на перешкоду. Балансування потрібно проводити регулярно через постійне знос протектора покришки, який через деякий час створює дисбаланс. Якщо при їзді на швидкості колесо потрапляє у вибоїну на дорозі з відчутним "ударом" підвіски або відбувається наїзд на незграбний бугор, то форма покришки порушується. Також велика ймовірність деформації дисків коліс. Все це веде до розбалансування колеса та обов'язкової прокатки дисків на верстаті з подальшим балансуванням.
  Якщо автогума одягається вперше на литі диски, проведення балансування обов'язково. Балансування повторюється після проходження п'ятисот кілометрів, якщо була встановлена на диски нова гума і не менше одного разу на рік, якщо стоять всесезонні покришки. Балансування піддаються всі колеса машини незалежно від того, на якій осі автомобіля вони стоять. У процесі експлуатації менше уваги звертають на розбалансування задніх коліс, хоча він також негативно впливає на шину заднього колеса, як і підвищений знос при дисбалансі шини переднього колеса. Відбувається нерівномірне стирання малюнка протектора, яке називають «плямистим». Якщо відбувається не рівномірне стирання поверхні покришки, а лише в окремо взятій області, то можна стверджувати, що центр маси колеса не збігається із центром його обертання.
  У шиномонтажних майстернях процес балансування дисків коліс відбувається за допомогою спеціальних балансувальних грузиків, відмінність яких полягає у способі кріплення на колесі. Застосовуються клеяться і набивні грузики. На штамповані та литі диски найчастіше кріплять набивні балансувальні грузики. Універсальними є грузики, що клеяться, які частіше застосовуються, коли потрібно зберегти зовнішній зовнішній вигляд коліс, тому вони клеяться на внутрішню сторону литих дисків.
  Однак більш доцільним є застосування набивних балансувальних вантажів особливо при низьких температурах в умовах зими, так як перепади температури негативно впливають на ступінь утримання клеїться основи, що призводить до відвалювання вантажів, що клеяться. Також такі вантажі не люблять використання миття під тиском. У деяких випадках без застосування балансувальних вантажів, що клеяться, просто не обійтися, так як існують такі литі диски, на яких просто неможливо встановити набивні грузики і вимушено застосовуються «липучки».

loader