Види зимових шин

Види зимових шин

Дуже важливо розрахувати можливі варіанти використання машини в будь-яких умовах, визначених погодою або певними кліматом. Часто трапляється так, що шипована гума може зовсім не сприяти кращому зчепленню. А все тільки тому, що, наприклад, у міському середовищі тому може перешкодити стан доріг, усипаних реагентами (вони перетворюють сніг та бруд у непереборне місиво). У такому разі прошипована гума безсила і не допоможе стабілізувати ситуацію.

  Особливості сезонної гуми

  Про універсальні шини на всі випадки життя можна сказати одне - таких немає. Відсутність багатофункціональності обумовлена матеріалами, що використовуються у виробництві «автомобільного взуття»: для зимового періоду гума йде м'якше, а для літнього жорсткіше.

  "Всесезонні" екземпляри хоч і існують, але розраховані на лояльний характер європейської зими, їх експлуатаційні рамки обмежуються проміжком від -5 до 20°
C .

  Тож вибирати шиповану чи нешиповану гуму?

  Відповідь на це питання вкрай неоднозначна, тому що існує безліч нюансів, крім наявності шипів, що визначають можливість бездоганного зчеплення з дорожньою поверхнею. Тут також важливо враховувати особливості нанесення малюнка протектора та хімічних складів продукту.

  Щоб визначити, який варіант вам більше підійде, слід вивчити це питання детальніше.

  • Шиповані шини.

  Особливо несприятливі погодні умови, наприклад, прошипована гума може переробити ожеледь і укочений сніг. Гума збільшує стійкість на подібних ділянках та знижує пробуксування. Максимальна ефективність у разі досягається якщо шипи в хаотичному порядку розподілені по шині. Крім того, квадратний переріз збільшить бажаний коефіцієнт зчеплення.

  «Ошипуватися» ви можете двома такими способами: якщо придбаєте готовий товар, з шипуванням, або оснастите шипами звичайну (зимову) гуму. Однак зверніть увагу: цю процедуру можна здійснити не з кожною шиною - краще спочатку проконсультуватися з майстром.

  • Нешиповані зимові шини.

  Прекрасно підійдуть, не тільки якщо у вашому місті взимку очікуються сильні опади, що утворюють багато мокрого снігу, але і коли їх зовсім немає.

  Як було сказано раніше, малюнок і різьблення на гумі є важливими: найбільшу користь приносить гума з великою кількістю прямокутних візерунків, що розташовуються в порядку шахів (їх глибина повинна бути в кращому випадку від 9 до 10 мм). Дрібні смужки на протекторі дають змогу надійніше триматися на дорозі.

  При необхідності їздити по вологому снігу кращу керованість забезпечить шина із спрямованим різьбленням (малюнок схожий на ялинку).

  Потрібно знати, що непрошипована гума марна/незручна в деяких випадках:
  1. при розгоні та гальмуванні на асфальтовій дорозі;
  2. шипування впливає зменшення площі контакту з дорогою, але це знижує показник зчеплення і погіршує керованість транспортним засобом;
  3. якщо їхати асфальтом, вони послужать зайвим джерелом шуму.

  Чи впливає зимова гума на швидкість?

  За численними твердженнями можна дійти невтішного висновку, ніби зимові шини сильно уповільнюють ваше пересування, оскільки допустима швидкість вони значно менше, ніж літніх. Але й тут не дуже просто, адже є (неформальна) класифікація зимової гуми, яка розколює її на 2 підвиди.
  • "Європейський".
  Така гума, як правило, відрізняється індексом, який дозволяє розганятися більш ніж до 200 км/год (наприклад Н - до 210 км/год).
  • "Арктичний" ("північний"). За наявності таких шин розгін можливий аж до 160 (
Q ) або 170 ( R ) км/год.

  Звідси випливає, що «Європейський» тип може стати нарівні з літніми шинами завдяки своїм швидкісним показникам.

  Варто уважно ставитись до того факту, що навіть зимова гума не може гарантувати 100% стійкість, короткий гальмівний шлях та бездоганну керованість на дорозі взимку, особливо у несприятливих погодних умовах.

  Європейський та скандинавський (північний/арктичний) види

  Зимова гума без шипів поділяється на 2 типи.

  1. Європейський – забезпечує міцне зчеплення у дощових погодних умовах та при мокрому снігу. Особливість нанесеного малюнка з різноманіттям тонких прорізів та масивними виступами за площею протектора. До того ж довжина прорізів пропорційна довжині кромок, що зчіплюють шину з дорогою.
  2. Скандинавський — гарантує надійне зчеплення із заледенілою/засніженою поверхнею. Завдяки розрідженому малюнку протектор долає міцний лід/сніжну кірку, також це мінімізує ризик застрягти в кучугурі.
Такі шини якраз підійдуть для перетину нерівної місцевості.

loader