Прокол шини
Прокол шини цілком звичайне, але неприємне явище. Як полегшення долі водіїв у цьому питанні виробники автомобільних покришок розробили нову гілку, яка отримала назву Run Flat. Це означає, що при проколі такої шини залишається ще деякий час можливість продовжувати рух практично на спущених колесах.
Свої можливості покришки Run Flat отримали за рахунок додаткового посилення бортів. Звичайна гума, здуваючись, змінюється під вагою машини, а це призводить до відходу бортів від колісного диска, їх сплющування та осідання на дорогу. З гумою Run Flat такого не станеться принаймні протягом найближчого часу після пробою. Посилені борти перешкоджають відходу шини від диска та утримають вагу машини.
На покришках із серії Run Flat після проколу можна подолати ще від 70 до 160 км з урахуванням швидкості, що не перевищує 80 км/год. Як позначення ці покришки носять таке маркування: Run on Flat (Goodyear), Run Flat (Nokian), RFT (Bridgestone), SSR (Continental), ZP (Michelin).
Переваги технології Run Flat:
- дозволяє доїхати до найближчого автосервісу;
- Допускає можливість здійснення ремонту шини;
- мінімізує ризик пошкодження колісного диска;
- скасовує необхідність возити у багажнику запаску чи докатку;
- зменшує ризик раптової втрати керування.
Недоліки технології Run Flat:
- шини відрізняються вищою вартістю;
- не всі шини можна вмонтовувати на звичайні колісні диски. Проведення шиномонтажних робіт потребує наявності сучасного обладнання (Easymont, Bead Press System);
- Відзначається підвищена жорсткість покришки;
- використання цієї технології бажано лише за наявності системи, що контролює тиск у покришках (TPMS, RDC, RPA). Без системи контролю виникає ризик не помітити падіння тиску на момент проколу. А це необхідно для своєчасного зниження швидкості та зміни стилю їзди, що виключає круті маневри та повороти.